dilluns, 17 de desembre del 2012


ACTUACIONS
Totes les actuacions que s’han portat a terme han complert amb les normes següents:
Quan el defensor pot intervenir a petició de qualsevol persona física o jurídica:
Per errors o arbitrarietats en l’aplicació de les normes legals o quan les normes no s’apliquin com cal
Tracte indegut als vilatans/nes
Retards indeguts en l’actuació administrativa
Inexecució de les pròpies resolucions adoptades
Negativa a facilitar la informació que els vilatans/nes poden sol.licitar
I, en general, davant d’aquelles actuacions que impedeixen o deteriorin el legítim exercici dels drets reconeguts en la legislació de règim local.

Quan no pot intervenir: Si les queixes:
Són anònimes
Són de mala fe
No tenen fonament
No tenen cap pretensió concreta
Comporten perjudicis al dret legítim de terceres persones
Són de qüestions que estiguin pendents d’una resolució judicial
Siguin formulades per persones amb dependència funcionarial o laboral de l’Administració Municipal i en qüestions relatives a l’àmbit de les relacions laborals o de servei.

Què han de saber els vilatans ? Qui pot presentar una queixa:
Tots els vilatans/nes de l’Escala, residents i visitants per actuacions i temes competència de l’Ajuntament.
Com es pot presentar:
Per escrit raonat a mà amb lletra clara o a màquina.
Indicant: Nom complet, DNI, adreça i telèfon
El fet que l’origina la queixa i les circunstàncies en què es va produir.
S’aconsella portar els documents que puguin servir d’aclariment del cas.

On es pot adreçar:
A l’oficina de l’Ajuntament:
Personalment
Per correu postal. Indicant: a l’atenció del Síndic de Greuges
Per correu electrònic
Quan es pot adreçar en persona:
Els dijous de 10 a 12 del matí. Es pot concertar cita prèvia per a altres horaris telefonant al: 972 77 48 48