dilluns, 17 de desembre del 2012


ACTUACIONS DEL DEFENSOR DEL VILATÀ PORTADES A TERME DURANT EL TERCER TRIMESTRE DE L’ANY 2010


Q1/SGLE/2010

Presentació: A peu de carrer

Iniciativa: Col.lectiu

Tema: Serveis (Medi))

Queixa: Informen del mal estat de la Plaça de l’Avi Xaxu. Es queixen de la brutícia de la tapa del pou i de les taques impregnades en el parterre.

Resolució: Informat el departament competent fan una actuació de neteja de l’esmentada plaça de manera que els vilatans queden satisfets de l’eficàcia i de la rapidesa en que s’ha portat a terme.

Estat: Expedient tancat

Q2/SGLE/2010

Presentació: A peu de carrer

Iniciativa: Col.lectiu

Tema: Serveis (Funció pública)

Queixa: Uns usuaris  d’un mitjà de comunicació informen de les contínues averies i mal funcionament d’alguns aparells.

Resolució: Avisat el tècnic corresponent es persona a les instal.lacions del mitjà solucionant els problemes existents.

Estat. Expedient tancat

Q3/SGLE/2010

Presentació: a peu de carrer

Iniciativa: vilatà

Tema: Urbanisme

Queixa: Reclama que un edifici invadeix la vorera. Té en el seu poder un informe del Departament d’Urbanisme en el qual hi consta la legalitat de la construcció segons el pla general vigent.

Resolució: Interessat pel tema, des del Departament confirmen l’existència de l’informe expedit des de l’oficina d’Urbanisme i tramès a la persona interessada.

Estat: Expedient tancat

Q4/SGLE/2010

Presentació: A peu de carrer

Inciciativa: Vilatà

Tema: Serveis (Obres)

Queixa: Suggereix una actuació en la paret del cementiri nou que degut a la seva situació i a l’aigua de rec està esquitxada amb les conseqüents taques d’òxid.

Resolució: Informat el departament corresponent ens comuniquen de que l’actuació està prevista fer-la abans del dia de Tot Sants. Efectivament, uns dies abans es procedeix a l’actuació pertinent quedant la paret en perfectes condicions i amb la satisfacció expressada per la rapidesa i eficàcia.

Estat: Expedient tancat.

Q5/SGLE/2010

Presentació: A peu de carrer

Iniciativa: Vilatà

Tema: Serveis (Funció pública)

Queixa: Reclama sobre  la comunicació irregular de les defuncions.

Resolució: Demanada l’opinió dels diversos estaments que poden prendri part en l’esmentada informació s’arriba a la següent conclusió: les comunicacions escrites, si la familia hi està d’acord, se segueixen repartint, a través del servei funerari. L’encarregada informa de que la família, en alguna ocasió no ho vol. A través dels mitjans audiovisuals s’està plantejant el fet de no donar aquesta informació en motiu de que segons quan es produeix el fet, s’ha d’anunciar en un moment en que la programació no és adequada o no es pot donar (si es produeix en dia no laborable o la família no n’és partidària).

Estat:  Expedient tancat

Q6/SGLE/2010

Presentació: Presencial oficina

Iniciativa: Vilatà

Tema:Urbanisme
<!--[if !supportLineBreakNewLine]-->
<!--[endif]-->

Queixa: Sol.licita una ampliació de la seva casa que qualificada per PGOU no pot ser objecte d’ampliació. Més tard demana la possible modificació del Pla General a partir de la revisió del mateix.

Resolució: Es trasllada la queixa al Departament d’Urbanisme. La resposta és que aquesta mdificació no està prevista apart de que és costosa deguda a que la densitat actual que permet la Clau 7b, és d’un habitatge cada 300 m2 de parcel.la i aquestes on estan situades les cases tenen 90 m2.
Revisats els expedients, referències catastrals i planells corresponents es comprova que a la ref. catastral del inmoble consten menys metres de superfície de la que realmente està construïda. El cas està tancat a l’espera de la visita del ciutadà, que per raons de salut es va traslladar a France i no en tenim més referències, per tal de donar-li la informació corresponent.

Estat: Expedient tancat.

Q7/SGLE/2010

Presentació: Correu electrònic

Iniciativa: Vilatà

Tema: Serveis (Impostos)

Queixa: Informa del desacord  amb el fet que l’Ajuntament té establert el sistema tarifari que parteix d’un consum mínim que es factura amb independència del volum d’aigua realmente consumida.

Resolució: Es trasllada la queixa al Departament corresponent de serveis a la vegada que es demana informació de les tarifes vigents a les poblacions que tenen la figura del síndic. Hi ha unes poblacions que tenen el mateix sistema que l’Escala. Es fa l’informe, en el sentit de que un servei domiciliari de subministrament d’aigua ha de donar resposta a les necessitats que es plantegen en la temporada de màxima demanda i això representa que s’ha de fer front a unes despeses durant tot l’any. Aquest informe  s’envia juntament amb la normativa vigent a la persona interessada. També es comunica la possibilitat d’un possible canvi del sistema tarifari pels usuaris de temporada amb la dificultat d’establir l’operativa de control per classificar-los o un sistema basat en un mínim de consum facturable. La persona interessada, no conforme amb la resposta, es dirigeix a la Sindicatura de Catalunya.
S’està a l’espera de la possible conveniència d’adoptar les mesures necessàries (suggerides des de la Sindicatura de Catalunya) per iniciar el procés de substitució de l’estructura tarifària basada en el consum mínim, cap a un sistema de quota fixa i tarifes progressives sobre el consum real, establer-te per trams, com a mecanisme per afavorir l’estalvi en el consum i per millorar la informació que l’usuari rep sobre els conceptes facturats.

Estat: Expedient obert
Q8/SGLE/2010

Presentació: A peu de carrer

Iniciativa: Vilatà

Tema: Serveis (Obres)

Queixa: Comunica l’existència d’un edifici en construcció desprotegit amb la conseqüent problemàtica d’entrada de gent a fer estada i l’acumulació de deixalles així com de la vorera malmesa amb el corresponent perill que això comporta pels vianants.

Resolució: Es passa la queixa al Departament d’Urbanisme, el qual informa de que ja s’han fet els requeriments corresponents a l’empresa constructora i concretament fa pocs dies s’ha fet l’últim. Per tant dintre de poc s’ha d’haver solucionat el cas. Al cap d’uns dies es col.loquen unes tanques metàl.liques.

Estat: Expedient tancat.

Q9/SGLE/2010

Presentació: Presencial oficina

Iniciativa: Vilatana

Tema: Serveis (Obres)

Queixa: Reclamació del preu de la instal.lació del subministrament del señal de televisió a través de cable i demanant informació sobre diverses qüestions relacionades amb el mateix tema.

Resolució: El tècnic es persona al domicili per tal de comprovar la instal.lació i en el seu informe fa constar que aquesta no és l’adequada. El seu lampista particular ha instal.lat un cable no homologat i tampoc arriba fins el punt de conexió. El tècnic l’ha informat de les condicions indispensables per a la conexió. Una d’elles és que la conexió final l’ha de fer l’empresa contractada per l’Ajuntament.
L’empresa que en té la concessió fa la corresponent conexió amb la instal.lació adequada.

Estat: Expedient tancat

Q10/SGLE/2010

Presentació: Correu electrònic

Iniciativa: Col.lectiu

Tema: Serveis (Seguretat ciutadana)

Queixa: La Revista L’Escala Digital informa del possible perill que comporta, als banyistes, la pedra que en la gran llevantada del passat 26 de desembre va arrencar i va quedar dipositada en el fons de l’Olla. Estan informats de les diverses actuacions portades a terme amb la finalitat d’intentar desplaçar la roca de 3 tones cap un lloc més profund on no comporti cap perill.

Resolució: Interessat pel tema s’informa que, malgrat els intents, no han pogut aconseguir la fita desitjada. De totes maneres, aquesta roca, degut a temporals posteriors, un d’ells de molta intensitat, ha quedat encaixada al fons quedant a més profunditat superant la situació de perill.

Estat: Expedient tancat

Q11/SGLE/2010

Presentació: Correu electrònic

Iniciativa: Vilatana

Tema: Serveis Socials i Jurídics

Queixa: Presenta una reclamació relativa als danys físics patits a causa d’una caiguda al Carrer Germans Masferrer i del seu posterior trasllat a l’Hospital de Figueres.

Resolució: Interessat a través de Serveis Socials i dels Serveis Jurídics de l’Ajuntament m’informen que el cas està solucionat. L’Alcalde va dictar un decret admetent a tràmit la reclamació, nomenant la instructora de l’expedient, concedint el termini a la interessada per tal de presentar les alegacions pertinents i informant del termini de resolució.

Estat: Expedient tancat.

Q12/SGLE/2010

Presentació: A peu de carrer

Iniciativa: Col.lectiu

Tema: Serveis (Obres)

Uns vilatans suggereixen el tancament amb fustes de l’oficina de turisme del Riells amb la finalitat d’evitar el deteriorament que sufreix a conseqüència dels elements metereològics, i especialment a la salinitat, durant les estacions en que no resta oberta.

Resolució: Informat el Departament corresponent prendran les mesures necassàries per tal de protegir, si és necessari, les instal.lacions del Riells.

Estat: Expedient obert a l’espera de la solució del cas.


ACTUACIONS ADREÇADES AL SÍNDIC DE GREUGES DE CATALUNYA

SGC1/SGLE/2010

Presentació: Correu postal

Iniciativa: Col.lectiu

Tema: Serveis Socials

Queixa: Reclamació sobre la tramitació de la revisió de reconeixement de la situació de dependència d’una vilatana.

Resolució: Informen des del Departament d’Acció Social i Ciutadania del dictamen de la resolución del PIA assenyalant que en les properes nòmines es realitzaran els pagaments corresponents.

Estat: Expedient tancat

SGC2/SGLE/2010

Presentació: Correu electrònic

Iniciativa: Vilatà

Tema: Serveis socials

Queixa: Fa arribar la reclamació que ha presentat a la Generalitat sobre la lentitut del sistema judicial amb el conseqüent problema que ocasiona especialment si es tracta de casos d’infància.  A més, el cas està en procés judicial per tant no és competència del Síndic. El que sí s’ha de fer és la queixa de la lenta diligència del sistema judicial en casos relacionats amb la infància.

Estat: Expedient tancat

QUEIXES NO OFICIALS DE LES QUALS  S’HAN FET  DILIGÈNCIES

I1/SGLE/2010

Presentació: Presencial oficina

Iniciativa: Vilatana

Tema: Acceptació dels documents per a la tramitació d’una petició d’un pis de protección oficial.

Queixa: Demana la concessió d’un pis de protecció oficial i que li sigui acceptada la tramitació.

Resolució: Traspassada la petició al Departament de concessió m’informen que la sol.lictud és incompleta. Falten una sèrie de dades i documents necessaris per tal de tramitar la sol.licitut.

Estat: Expedient tancat

I2/SGLE/2010

Presentació: Presencial oficina

Iniciativa: Vilatana

Tema: Serveis Socials

Queixa: Reclama el fet del tancament del seu anterior domicili i la impossibilitat de recuperar el material que va quedar dins el recinte.

Resolució: Interessat pel cas, el Departament de Serveis Socials comuniquen que està dictat per sentència i que ja se li va donar marge de temps del dret de recuperació del material i que la interessada no en va fer ús.

Estat: Expedient tancat

I3/SGLE/2010

Presentació: Presencial oficina

Iniciativa: Vilatà

Tema: Telefònica

Queixa: Reclama la retirada d’un cable telefònic que travessa la seva façana a través del balcó. Presenta la carta, fotocòpies de l’IBI i del DNI i de les fotografies que demostren el fet i enviades a la companyia. A més comunica que mai se li ha demanat permís.

Resolució: Avisada la companyia telefònica del cas ens informen del seu interès en retirar el cable o en el seu defecte la col.locació correcte per sota del balcó.

Estat: Expedient tancat

I4/SGLE/2010

Presentació: A peu de carrer

Iniciativa: Vilatana

Tema: Venta particular a domicili

Queixa: Reclama de l’abús del poder de venta d’un empleat d’una editorial per tal de que un vilatà en condicions mentals no adequades comprés un lot de llibres per un valor mensual de quota superior a la prestació que rep. Han telefonat a l’empresa demanant la retirada de la compra i la posterior anul.lació de les quotes amb la conseqüent negativa.

Resolució: Interessat pel tema i després de comunicació telefònica amb l’empresa editorial m’informen que amb la presentació d’un certificat metge es passarà a recollir el material i deixaran d’emetre els rebuts de les quotes mensuals.

Estat: Expedient tancat

NOTA: D’aquestes actuacions, malgrat no estar tipificades com a competència del Síndic, s’han efectuat les diligències que he cregut oportunes per tal d’ajudar a la persona interessada, considerant que no podía resoldre-les directament.

ALTRES ACTUACIONS SOBRE CONSULTES, PROPOSTES, INFORMACIONS…
A més d’aquestes actuacions dirigides directament al Síndic m’he trobat amb altres que no podía actuar per no estar catalogades a l’apartat de quan pot intervenir el síndic. Algunes de qüestió veïnal, d’altres pendents de resolució judicial i les que estaven presentades a l’Oficina d’Atenció al Ciutadà per tant havien de seguir el tràmit corresponent. Aquestes últimes presentades a l’OAC, no han retornat, demostrant que s’han solucionat seguint el tràmit correcte. La gran majoria d’aquestes  persones tenien la necessitat d’explicar-me el seu cas. Tothom que ha volgut ha estat atès, escoltat, i si ha estat al meu abast, informat i aconsellat.