dilluns, 17 de desembre del 2012


ACTUACIONS DEL DEFENSOR DEL VILATÀ PORTADES A TERME DURANT L’EXERCICI  2011

Q1/SGLE/2011

Presentació: Presencial oficina

Iniciativa: vilatà

Tema: Serveis (Obres)

Queixa: Un vilatà reclama del mal estat de la paret del cementiri marí. Diu que porta diversos anys reclamant-ho als diferents alcaldes. Proposa arrenjar-ho amb el material adequat amb la finalitat de que aquesta barreja li donaria el caire antic. Adjunta fotografíes des de diversos angles de la paret en les quals es veu el seu estat.

Resolució: Interessat per l’assumpte passo la queixa al tècnic el qual m’informa de que ja han estudiat la manera de fer-ho perquè no es vegi com un “pegat” i es compromet a fer-ho quan tingui la solució, la partida corresponent i els treballadors  a la seva disposició .

Estat: Expedient obert a l’espera de la reparació.

Q2/SGLE/2011

Presentació: Presencial oficina

Iniciativa: vilatana

Tema: Policia Local

Queixa: Fa una reclamació dels sorolls que provoca a les nits un establiment bar. Sorolls de música cada vegada que s’obre la porta i també dels usuaris de l’establiment que surten al carrer provocant trencadisses de gots amb la conseqüent molèstia pel descans dels veïns.

Resolució: Interessat pel tema, els Departaments correponents ens informen de les actuacions que s’han portat a terme anteriorment. La documentació i condicions de l’establiment són correctes. Es fan visites regulars durant la nit per tal de mantenir l’ordre. Suggereixen la redacció d’una instancia de la comunitat de veïns afectats. El propietari del negoci ha tancat el local  voluntàriament.

Estat: Expedient tancat.

Q3/SGLE/2011

Presentació: Presencial oficina

Iniciativa: vilatana

Tema: Urbanisme

Queixa: Fa una reclamació en la qual fa constar la no presència del tècnic en diverses visites que fa al Departament d’Urbanisme. En una de les visites tenia hora demanada amb el tècnic.

Resolució: Interessat pel tema em comuniquen que l’esmentat tècnic està en pre-jubilació per tant només té unes hores d’assistència i el dia que tenia hora amb la vilatana no es va poder traslladar per assumptes personals. Una  vegada el tècnic estigui jubilat, les seves competències passaran a una altra persona del Departament, amb horari complet, la qual podrá atendre els vilatans que demanin ser ateses per tal de consultar o solucionar els casos relacionats amb Urbanisme.

Estat: Expedient tancat

Q4/SGLE/2011

Presentació: Presencial oficina

Iniciativa: Col.lectiu

Tema: Serveis (Obres)

Queixa: Reclamen sobre el mal estat d’una cruïlla i de la seva provisional rotonda. També es queixa de que els seus correus enviats a “queixas” no obté resposta.
Una altra queixa consta en un altre apartat ja que és sobre l’oficina de Correus i no pertoca.

Resolució: S’informa a la persona interessada que el correu no ha rebut resposta en motiu de que el nom està mal escrit. És queixes en comptes de “queixas”.
En referència a la queixa de la cruïlla s’informa que la rotonda és provisional a l’espera de que la zona entri en el pla d’asfaltat.

Estat: Expedient obert a l’espera de l’arrenjament de la cruïlla i la corresponent rotonda.

Q5/SGLE/2011

Presentació: Correu electrònic

Iniciativa: Vilatà

Tema: Serveis (Impostos)

Queixa: El mateix vilatà de la queixa de ref. Q3/SGLE/2010 m’informa que m’ha deixat a la bústia la carta que ha rebut de l’Agència Catalana de l’Aigua reiterant la seva queixa sobre el sistema tarifari de l’aigua.

Resolució: En data del 24 de març rebo fotocòpia de la carta del Síndic de Catalunya sobre el cas. De fet, la persona interessada ja m’havia insinuat la possibilitat de transmetre la queixa a la Sindicatura de Catalunya.
Segueixo les indagancions sobre el cas. De totes maneres la resolució està en mans de la Sindicatura de Catalunya.

Estat: Expedient tancat.

Q6/SGLE/2011

Presentació: Correu electrònic

Iniciativa: vilatana

Tema: Serveis (Obres)

Queixa: Reclamació del mal estat del seu carrer havent re-asfaltat un tram fa uns dos anys i que actualment están reparant les zones més deteriorades de manera que en segons quins llocs han reparat tota l’amplada del carrer i en altres (com és el cas del seu) només fins la meitat del carrer.

Resolució: Els serveis tècnics m’informen que han reparat les zones més deteriorades ajustant-se a la disponibilitat pressupostària. Un cop presentada la seva queixa amb les fotogràfies corresponents es tindrà en compte per una propera campanya de re-asfaltat.

Estat: Expedient obert a l’espera de la propera campanya de re-asfaltat.

Q7/SGLE/2011

Presentació: Presencial oficina

Iniciativa: Col.lectiu

Tema: Serveis (Obres)

Queixa: Presenten una reclamació a l’oficina del Síndic informant de la no existència del servei de clavegueram i de la no conexió a la xarxa i de les molèsties provocades per les branques dels arbres dels veins.

Resolució: Els serveis jurídics informen que no poden tramitar la queixa de les molèsties de les branques ja que s’emmarca en les relacions de veïnatge de dret civil i es troba fora de l’àmbit d’actuació dels dret administratiu i per tant de les competències municipals.
Pel que fa referència al clavegueram, el servei tècnic informa que el servei existeix amb l’inconvenient que passa pel Carrer Tarragona a una alçada superior a la de les parcel.les del passatge. Hi ha un projecte redactat i aprovat que contempla la sortida d’aigües pluvials en superficie al Passatge Barcelona i de les aigües negres connectades al clavegueram del Carrer Barcelona. Per tal de portar a terme aquest projecte cal continuar el procés de petició o d’expropiació de la servitud de pas a través de la parcel.la del veí.

Estat: Expedient obert a l’espera de l’acceptació  d’ofici per part del propietari  o en el seu defecte a través del Jurat d’expropiació provincial. Motius que retarden l’execució. Una vegada solucionats aquests tràmits es passaria a la col.locació dels tubs necessaris amb la finalitat anteriorment esmentada. També s’informa que el cost anirà a càrrec de tos els veins que quedin beneficiats d’aquesta servitut.

Q8/SGLE/2011

Presentació: Correu electrònic

Iniciativa: Vilatà

Tema: Policia Local

Queixa: Presenta una instància queixant-se de les fresses musicals pressuntament provocades per les festes de l’estiu celebrades a la Plaça de l’Univers.

Resolució: Interessat pel tema a través de la policía local, aquesta m’informa que tots els actes celebrats a la Plaça de l’Univers es realitzen prèvia autorització municipal.

Estat: Expedient tancat per considerar que la queixa està tipificada segons la meva opinió com a queixa amb mala fe ja que tant la instància com la resposta están redactades de forma desafortunada, amb paraules grolleres i frases iròniques.

Q9/SGLE/2011

Presentació: Correu electrònic

Iniciativa: Col.lectiu

Tema: Policia Local

Dos vilatans presenten una queixa comunicant uns lamentables fets consistents en esquitxades i escriptures de paraules malsonants a la façana i  la carrosseria del vehicle del propietari d’un dels sotasignants de la instància.

Resolució: Presentada la queixa al Departament corresponent de la Policia Local em notifiquen que han contactat amb els senyors signants informant-los dels tràmits a seguir per a denunciar els fets.

Estat: Expedient tancat

Q10/SGLE/2011

Presentació: Correu postal

Iniciativa: vilatana

Tema: Serveis Socials

Queixa: Presenta una instància en la qual informa de la impossibilitat de fer front al pagament de diverses multes (zona blava) degut a la situació en que es troba: sense treball, preparant una oposició i amb la necessitat d’atendre al seu fill i a la seva mare.

Resolució: Comunicat amb els Serveis Socials de l’Ajuntament m’informen dels tràmits que pot seguir amb la finalitat de demanar el fraccionament de pagament en quotes adients a les seves possibilitats, de la manca d’informació sobre la seva situació económica i de la possibilitat de dirigir-se als Serveis Socials del municipi on resideixi (ja que en aquest moment no resideix a l’Escala).  L’assistenta social creu que si segueix els tràmits necessaris amb la documentació corresponent té possibilitats d’ajuts.

Estat: Expedient tancat

Q11/SGLE/2011

Presentació: Presencial oficina

Iniciativa: vilatà

Tema: Policia Local

Queixa: Presenta una instància exposant les molèsties ocasionades pels vehicles aparcats davant de la porta del seu domicili i amb les rodes sobre la vorera.

Resolució: Informat el Departament de la Policia Local i la Regidora corresponent sobre la situació del cas em comuniquen que s’ha pres l’acord, en comissió de govern, de pintar la línia groga esperant sigui la solució definitiva als problemes i molèsties. La brigada municipal procedeix a pintar la línia groga.

Estat: Expedient tancat.

Q12/SGLE/2011

Presentació: A peu de carrer

Iniciativa: Col.lectiu

Tema: Serveis (Obres)

Queixa: Rebudes unes suggerències d’uns vilatans sobre el mal estat d’algunes passarel.les de fusta del Passeig d’Empúries. Algunes d’elles amb el conseqüent perill per les persones que les utilitzen.

Resolució: Informats la Regidora de Turisme, el de Medi Ambient, l’encarregat del Departament de Serveis i una vegada comprobats els trams afectats la brigada efectua els arranjaments necessaris amb la finalitat, de moment i per aquest estiu, evitar qualsevol incident. De totes maneres la suggerència que es fa des de l’oficina del Síndic és que molt abans de l’estiu de l’any que ve es procedeixi a canviar els trams afectats per fustes noves i ben col.locades.

Estat: Expedient tancat

Q13/SGLE/2011

Presentació: Correu electrònic

Iniciativa: Vilatà

Tema: Policia Local

Queixa: Reclamació sobre les fresses ocasionades en la construcció d’una piscina durant els mesos d’estiu. Adjunta a la queixa unes fotografíes de la construcció de l’esmentada piscina.

Resolució: Informat el Regidor d’Urbanisme, l’arquitecta municipal envia un informe a la persona interessada, de la qual en tinc còpia, en el sentit que durant els mesos d’estiu es continuen atorgant llicències d’obra amb l’aplicació de la normativa corresponent a aqeust període amb condicions de treball i horaris més restrictius. Aquest informe l’ha redactat després de personar-se a l’obra i comprobar els treballs i els sorolls.

Estat: Expedient tancat

Q14/SGLE/2011

Presentació: A peu de carrer

Iniciativa: Col.lectiu

Tema: Serveis (Obres)

Queixa: He rebut diverses suggerències sobre el mal estat en que es troben els panots del carrer Rusiñol en la cruïlla amb l’Avinguda Girona.

Resolució: Informat l’encarregat de serveis es procedeix a l’arranjament .

Estat: Expedient tancat

Q15/SGLE/2011

Presentació: Correu electrònic

Iniciativa: vilatà

Tema: Policia Local

Queixa: Reclamació d’anul-lament d’una multa considerant que el lloc on tenia aparcat el cotxe no hi havia cap senyalització de la prohibició. Adjunta fotocòpia de la instància presentada i de fotografies del lloc.

Resolució: Informada la policia em comuniquen que l’expedient està en tràmit. També es comunica a la persona afectada faci el recurs corresponent a l’oficina Xaloc encarregada del tràmit de les multes. Després d’insistir el Sr. Alcalde fa un Decret informant que la infracció administrativa de l’article de l’ordenança Municipal de Circulació és per estacionar un vehicle de forma que obligui als altres usuaris de la via a efectuar maniobres no reglamentàries o perilloses. També li envio l’Ordenança de Circulació de l’Èscala que m’ha facilitat la Policia local i que regula els aparcaments. No satisfet del tràmit, explicacions i ordenances la persona afectada es dirigeix al Síndic de Catalunya el qual ens escriu una carta demanant informació i documentació sobre el cas.

Estat: Expedient tancat

Q16/SGLE/2011

Presentació: Correu electrònic

Iniciativa: vilatana

Tema: Policia Local

Queixa: Presenten una reclamació sobre els problemes de convivència en un edifici amb 27 copropietaris i 18 garaigs. Es queixa d’alguns veins que segons ella no estan acostumats a la bona convivència produïnt desperfectes en cotxes.

Resolució: Informat el Departament corresponent de la queixa m’informen que no han pogut constatar cap “no actuació o manca d’auxili per part del cos de la Policia Local”. L’informe també recull la comprensió i compartiment de les opinions de la persona afectada però que la Policia no té competències ja que s’enmarquen dins l’esfera privada, sigui de la mateixa comunitat de veïns o de danys entre particulars i que han de ser denunciats per qui els ha sofert i en els estaments corresponents.
Estat: Expedient tancat

Q17/SGLE/2011

Presentació: Presencial oficina

Iniciativa: vilatana

Tema: Serveis (Medi)

Queixa: Presenta una instància reclamant la neteja d’un petit petit solar.

Resolució: Informat el responsable del Departament corresponent i comprobat que el solar és propietat de l’Ajuntament es tramita la sol.licitut a la brigada municipal que en pocs dies efectua la corresponent neteja del solar.

Estat: Expedient tancat

Q18/SGLE/2011

Presentació: Presencial oficina

Iniciativa: vilatana

Tema: Serveis (Obres)

Queixa: Presenta una instància a l’oficina del Síndic reclamant sobre una fuga d’aigua d’un veí que ocasiona humitats a la seva paret i a la vorera.

Resolució: S’informa el Departament corresponent

Estat: Expedient obert a l’espera de la informació de que el cas està solucionat

Q19/SGLE/2011

Presentació: Correu electrònic

Iniciativa: vilatà

Tema: Recaptació

Queixa: Reclama que se li demana des de l’Oficina de Recaptació Municipal un deute pendent, segons ell no existent. Adjunta carta dirigida al Sr. Alcalde explicant amb detalls el cas.

Resolució: Com que la queixa havia estat enviada també a l’OAC l’informo que estarem a l’espera de que el tràmit faci el camí adequat i si passat el temps corresponent no ha rebut cap resposta es cursarà la queixa. Sense haver-se esgotat el temps la persona afectada m’envia  un correu informant de que ha rebut les disculpes corresponents a l’error d’improcedència de l’acord pres en Junta referents a les seves relacions amb l’Hisenda local.

Estat: Expedient tancat

Q20/SGLE/2011

Presentació: Correu electrònic

Iniciativa: vilatana

Tema: Ensenyament

Queixa: Reclamació de la puja de les quotes de la guardería Ballmanetes a les persones que ja havien contractat el servei de guardería abans de la puja per un import de quotes més baixes.

Resolució: Informat el regidor d’ensenyament em respon que en el Consell Escolar en parlaran. També m’informa que ha parlat personalment amb la persona interessada amb l’explicació de tot el procediment i que ho tindran en compte quan toqui fer la revisió corresponent. Estem a l’espera d’aquesta revisió.

Expedient: Obert

Q21/SGLE/2011

Presentació: Presencial oficina

Iniciativa: vilatana

Tema: Serveis (Medi)

Queixa: Reclamació en el sentit de que ha rebut de l’ajuntament un requeriment de netejar de runa la seva parcel.la. Manifesta que aquella runa procedeix d’unes obres veïnes alienes a la seva propietat i dipositades per una empresa d’excavacions.

Resolució: Informada l’empresa causant de l’abocament accepten la responsabilitat i es comprometen en breu a procedir a la retirada de la runa i deixar la parcel-la en el mateix estat en que estava.

Expedient: Obert a l’espera de la neteja.

Q22/SGLE/2011

Presentació: Presencial oficina

Iniciativa: vilatà

Tema: Urbanisme

Queixa: El mateix vilatà de l’expedient Q2/SGLE/2010 es persona a l’oficina per tal d’informar-se dels tràmits de la seva queixa i presentant una instancia en la qual demana les fotografíes aèries de la zona de la seva vivenda per tal de comprobar l’estat de la construcció durant l’any 2000. També es queixa de les branques dels arbres dels veïns que invadeixen la seva propietat i el passatge d’accés. Se l’informa de que la molèstia de les branques que invadeixen la seva propietat és competència entre veïns i que ell mateix pot procedir a tallar-les. En referència a les que invadeixen el passatge s’ha de revisar la situació i si cal s’ha de fer un requeriment al propietari a que procedeixi a la poda corresponent.

Resolució: Revisats els expedients, referències catastrals i planells corresponents es comproba que en la ref. catastral del immoble costen menys metres de superfície de la que realment està construïda. En una propera visita se l’informarà d’aquesta anomalia.

Estat: Tancat

ACTUACIONS D’OFICI

AO1/SGLE/2011

Presentació: Ofici

Iniciativa: Ofici

Tema: Serveis (Medi)

Queixa: S’informa al Departament de Serveis de la situació d’uns contenidors del carrer Llevant dificultant la visibilitat a l’hora de creuar l’esmentat carrer amb el conseqüent perill que pot ocasionar. Els cotxes s’han de situar invadint part de la calçada per tal de visionar els cotxes que procedeixen de la zona del Camí Ample.

Resolució: La brigada municipal procedeix a situar els contenidors una mica més avall de tal manera que no dificulten la visibilitat.

Estat: Expedient tancat

ACTUACIONS DIRIGIDES AL SINDIC DE CATALUNYA

SGC1/SGLE/2011

Presentació: Presencial oficina

Iniciativa: Col.lectiu

Tema: Serveis socials

Queixa: A través de Serveis socials, informen de que tres persones no perceben des de fa un temps el pagament de la Renda Mínima d’Inserció.

Resolució: Es demana informació al Síndic de Catalunya. Ens responen dels tràmits que s’han de fer per tal de fer la queixa. Es fan les peticions corresponents de cada un dels vilatans i s’envien al Síndic de Catalunya.

Estat: Expedient tancat

SGC2/SGLE/2011

Presentació: Presencial oficina

Iniciativa: vilatà

Tema: Salut pública

Queixa: Un vilatà m’informa de la situació en que es troba. Està en llista d’espera d’una intervenció quirúrgica d’una hèrnia discal des de fa uns 2 anys. Al mateix temps, els medicaments que ha de prendre per tal d’alleugerir els forts dolors li ocasionen greus problemes de salut en diversos òrgans.

Resolució: Es demana informació al Síndic de Catalunya dels tràmits a seguir per tal de que la intervenció quirúrgica es pugui realizar el més aviat possible tractant-se d’un cas urgent. La resposta suggereix fer una petició formal per part de la persona afectada aportant la documentació necessària. Conjuntament amb la persona interessada fem la sol.licitut corresponent.

Estat: Expedient tancat


ACTUACIONS NO OFICIALS DE LES QUALS S’HAN FET DILIGÈNCIES

I1/SGLE/2011

Presentació: Presencial oficina

Iniciativa: Col.lectiu

Tema: Subministrament d’electricitat

Queixa; Uns vilatans informen de la manca de subministrament elèctric regularment a la zona de la seva urbanització.

Resolució: S’informa a l’empresa de l’Escala encarregada del servei, a l’oficina de Roses i a l’Empresa subministradora. La solució passa per fer una conexió provisional a través d’un lampista particular i més tard procediran a la conexió definitiva d’acord amb els planells corresponents de la instalació elèctrica de la urbanització.

Estat: Expedient tancat

I2/SGLE/2011

Presentació: Presencial oficina

Iniciativa: vilatà

Tema: Telefònica

Queixa: El mateix vilatà de la queixa de l’any passat ANP1/SGLE/2010 es presenta a l’oficina informant de la situació del cas del cable telefònic que travessa pel seu balcó. També informa que ha estat denunciat pels veïns al trobar el cable tallat.

Resolució: Informada la companyia telefònica em responen que procediran a revisar la situació i que el cas de la denúncia és de competència veïnal.

Estat: Expedient tancat
I3/SGLE/2011

Procedència: Presencial oficina i correu electrònic

Iniciativa: Col.lectiu

Tema: Sanitat

Queixa: Unes vilatanes informen que han estat canviades de metge després de la reestructuració del Centre d’Atenció Primària.

Resolució: Anteriorment a les queixes, assabentat de la modificació de l’atenció mèdica, em vaig informar a través de la regidora de Serveis Socials de quina era la possible actuació del Síndic davant d’alguna queixa o suggerència. Les normes especifiquen que el Cap depèn de l’Hospital de Figueres i aquest de la Generalitat. Per tant, qualsevol queixa, suggerència s’ha de dirigir al Síndic de Catalunya.
Es tracta d’un suggeriment de la possibilitat de tornar a figurar a la llista del mateix metge degut a que les seves patologies necessiten un seguiment de l’historial mèdic. Informo al Director del Cap el qual accedeix a la nostra petició.

Estat: Expedient tancat

ALTRES ACTUACIONS SOBRE CONSULTES, PROPOSTES, INFORMACIONS…
A més d’aquestes actuacions dirigides directament al Síndic m’he trobat, com en el tercer trimestre de l’any 2010, amb altres que no pertocaven per ser de qüestió entre veïns, pendents de resolució judicial, que estaven presentades a l’Oficina d’Atenció al Ciutadà per tant havien de seguir el tràmit corresponent o simplement demanaven informació. Les presentades a l’OAC, no han retornat, demostrant que s’han solucionat seguint el tràmit correcte. La gran majoria d’aquestes  persones tenien la necessitat d’explicar-me el seu cas. Tothom que ha volgut ha estat atès, escoltat, i si ha estat al meu abast, informat i aconsellat.