ACTUACIONS DEL DEFENSOR DEL VILATÀ PORTADES A TERME DURANT
L’EXERCICI 2011
Q1/SGLE/2011
Presentació: Presencial oficina
Iniciativa: vilatà
Tema: Serveis (Obres)
Queixa: Un vilatà reclama del mal
estat de la paret del cementiri marí. Diu que porta diversos anys reclamant-ho
als diferents alcaldes. Proposa arrenjar-ho amb el material adequat amb la
finalitat de que aquesta barreja li donaria el caire antic. Adjunta fotografíes
des de diversos angles de la paret en les quals es veu el seu estat.
Resolució: Interessat per
l’assumpte passo la queixa al tècnic el qual m’informa de que ja han estudiat
la manera de fer-ho perquè no es vegi com un “pegat” i es compromet a fer-ho
quan tingui la solució, la partida corresponent i els treballadors a la seva disposició .
Estat: Expedient obert a l’espera
de la reparació.
Q2/SGLE/2011
Presentació: Presencial oficina
Iniciativa: vilatana
Tema: Policia Local
Queixa: Fa una reclamació dels
sorolls que provoca a les nits un establiment bar. Sorolls de música cada
vegada que s’obre la porta i també dels usuaris de l’establiment que surten al
carrer provocant trencadisses de gots amb la conseqüent molèstia pel descans
dels veïns.
Resolució: Interessat pel tema,
els Departaments correponents ens informen de les actuacions que s’han portat a
terme anteriorment. La documentació i condicions de l’establiment són
correctes. Es fan visites regulars durant la nit per tal de mantenir l’ordre.
Suggereixen la redacció d’una instancia de la comunitat de veïns afectats. El
propietari del negoci ha tancat el local
voluntàriament.
Estat: Expedient tancat.
Q3/SGLE/2011
Presentació: Presencial oficina
Iniciativa: vilatana
Tema: Urbanisme
Queixa: Fa una reclamació en la
qual fa constar la no presència del tècnic en diverses visites que fa al
Departament d’Urbanisme. En una de les visites tenia hora demanada amb el
tècnic.
Resolució: Interessat pel tema em
comuniquen que l’esmentat tècnic està en pre-jubilació per tant només té unes
hores d’assistència i el dia que tenia hora amb la vilatana no es va poder
traslladar per assumptes personals. Una
vegada el tècnic estigui jubilat, les seves competències passaran a una
altra persona del Departament, amb horari complet, la qual podrá atendre els
vilatans que demanin ser ateses per tal de consultar o solucionar els casos
relacionats amb Urbanisme.
Estat: Expedient tancat
Q4/SGLE/2011
Presentació: Presencial oficina
Iniciativa: Col.lectiu
Tema: Serveis (Obres)
Queixa: Reclamen sobre el mal
estat d’una cruïlla i de la seva provisional rotonda. També es queixa de que
els seus correus enviats a “queixas” no obté resposta.
Una altra queixa consta en un
altre apartat ja que és sobre l’oficina de Correus i no pertoca.
Resolució: S’informa a la persona
interessada que el correu no ha rebut resposta en motiu de que el nom està mal
escrit. És queixes en comptes de “queixas”.
En referència a la queixa de la
cruïlla s’informa que la rotonda és provisional a l’espera de que la zona entri
en el pla d’asfaltat.
Estat: Expedient obert a l’espera
de l’arrenjament de la cruïlla i la corresponent rotonda.
Q5/SGLE/2011
Presentació: Correu electrònic
Iniciativa: Vilatà
Tema: Serveis (Impostos)
Queixa: El mateix vilatà de la
queixa de ref. Q3/SGLE/2010 m’informa que m’ha deixat a la bústia la carta que
ha rebut de l’Agència Catalana de l’Aigua reiterant la seva queixa sobre el
sistema tarifari de l’aigua.
Resolució: En data del 24 de març
rebo fotocòpia de la carta del Síndic de Catalunya sobre el cas. De fet, la
persona interessada ja m’havia insinuat la possibilitat de transmetre la queixa
a la Sindicatura de Catalunya.
Segueixo les indagancions sobre
el cas. De totes maneres la resolució està en mans de la Sindicatura de Catalunya.
Estat: Expedient tancat.
Q6/SGLE/2011
Presentació: Correu electrònic
Iniciativa: vilatana
Tema: Serveis (Obres)
Queixa: Reclamació del mal estat
del seu carrer havent re-asfaltat un tram fa uns dos anys i que actualment
están reparant les zones més deteriorades de manera que en segons quins llocs
han reparat tota l’amplada del carrer i en altres (com és el cas del seu) només
fins la meitat del carrer.
Resolució: Els serveis tècnics
m’informen que han reparat les zones més deteriorades ajustant-se a la
disponibilitat pressupostària. Un cop presentada la seva queixa amb les
fotogràfies corresponents es tindrà en compte per una propera campanya de
re-asfaltat.
Estat: Expedient obert a l’espera
de la propera campanya de re-asfaltat.
Q7/SGLE/2011
Presentació: Presencial oficina
Iniciativa: Col.lectiu
Tema: Serveis (Obres)
Queixa: Presenten una reclamació
a l’oficina del Síndic informant de la no existència del servei de clavegueram
i de la no conexió a la xarxa i de les molèsties provocades per les branques
dels arbres dels veins.
Resolució: Els serveis jurídics
informen que no poden tramitar la queixa de les molèsties de les branques ja
que s’emmarca en les relacions de veïnatge de dret civil i es troba fora de
l’àmbit d’actuació dels dret administratiu i per tant de les competències
municipals.
Pel que fa referència al clavegueram,
el servei tècnic informa que el servei existeix amb l’inconvenient que passa
pel Carrer Tarragona a una alçada superior a la de les parcel.les del passatge.
Hi ha un projecte redactat i aprovat que contempla la sortida d’aigües pluvials
en superficie al Passatge Barcelona i de les aigües negres connectades al
clavegueram del Carrer Barcelona. Per tal de portar a terme aquest projecte cal
continuar el procés de petició o d’expropiació de la servitud de pas a través
de la parcel.la del veí.
Estat: Expedient obert a l’espera
de l’acceptació d’ofici per part del
propietari o en el seu defecte a través
del Jurat d’expropiació provincial. Motius que retarden l’execució. Una vegada
solucionats aquests tràmits es passaria a la col.locació dels tubs necessaris
amb la finalitat anteriorment esmentada. També s’informa que el cost anirà a
càrrec de tos els veins que quedin beneficiats d’aquesta servitut.
Q8/SGLE/2011
Presentació: Correu electrònic
Iniciativa: Vilatà
Tema: Policia Local
Queixa: Presenta una instància
queixant-se de les fresses musicals pressuntament provocades per les festes de
l’estiu celebrades a la Plaça de l’Univers.
Resolució: Interessat pel tema a
través de la policía local, aquesta m’informa que tots els actes celebrats a la
Plaça de l’Univers es realitzen prèvia autorització municipal.
Estat: Expedient tancat per
considerar que la queixa està tipificada segons la meva opinió com a queixa amb
mala fe ja que tant la instància com la resposta están redactades de forma
desafortunada, amb paraules grolleres i frases iròniques.
Q9/SGLE/2011
Presentació: Correu electrònic
Iniciativa: Col.lectiu
Tema: Policia Local
Dos vilatans presenten una queixa
comunicant uns lamentables fets consistents en esquitxades i escriptures de
paraules malsonants a la façana i la
carrosseria del vehicle del propietari d’un dels sotasignants de la instància.
Resolució: Presentada la queixa
al Departament corresponent de la Policia Local em notifiquen que han contactat
amb els senyors signants informant-los dels tràmits a seguir per a denunciar
els fets.
Estat: Expedient tancat
Q10/SGLE/2011
Presentació: Correu postal
Iniciativa: vilatana
Tema: Serveis Socials
Queixa: Presenta una instància en
la qual informa de la impossibilitat de fer front al pagament de diverses
multes (zona blava) degut a la situació en que es troba: sense treball,
preparant una oposició i amb la necessitat d’atendre al seu fill i a la seva mare.
Resolució: Comunicat amb els
Serveis Socials de l’Ajuntament m’informen dels tràmits que pot seguir amb la
finalitat de demanar el fraccionament de pagament en quotes adients a les seves
possibilitats, de la manca d’informació sobre la seva situació económica i de
la possibilitat de dirigir-se als Serveis Socials del municipi on resideixi (ja
que en aquest moment no resideix a l’Escala).
L’assistenta social creu que si segueix els tràmits necessaris amb la
documentació corresponent té possibilitats d’ajuts.
Estat: Expedient tancat
Q11/SGLE/2011
Presentació: Presencial oficina
Iniciativa: vilatà
Tema: Policia Local
Queixa: Presenta una instància
exposant les molèsties ocasionades pels vehicles aparcats davant de la porta
del seu domicili i amb les rodes sobre la vorera.
Resolució: Informat el
Departament de la Policia Local i la Regidora corresponent sobre la situació
del cas em comuniquen que s’ha pres l’acord, en comissió de govern, de pintar
la línia groga esperant sigui la solució definitiva als problemes i molèsties.
La brigada municipal procedeix a pintar la línia groga.
Estat: Expedient tancat.
Q12/SGLE/2011
Presentació: A peu de carrer
Iniciativa: Col.lectiu
Tema: Serveis (Obres)
Queixa: Rebudes unes suggerències
d’uns vilatans sobre el mal estat d’algunes passarel.les de fusta del Passeig
d’Empúries. Algunes d’elles amb el conseqüent perill per les persones que les
utilitzen.
Resolució: Informats la Regidora
de Turisme, el de Medi Ambient, l’encarregat del Departament de Serveis i una
vegada comprobats els trams afectats la brigada efectua els arranjaments
necessaris amb la finalitat, de moment i per aquest estiu, evitar qualsevol
incident. De totes maneres la suggerència que es fa des de l’oficina del Síndic
és que molt abans de l’estiu de l’any que ve es procedeixi a canviar els trams
afectats per fustes noves i ben col.locades.
Estat: Expedient tancat
Q13/SGLE/2011
Presentació: Correu electrònic
Iniciativa: Vilatà
Tema: Policia Local
Queixa: Reclamació sobre les
fresses ocasionades en la construcció d’una piscina durant els mesos d’estiu.
Adjunta a la queixa unes fotografíes de la construcció de l’esmentada piscina.
Resolució: Informat el Regidor
d’Urbanisme, l’arquitecta municipal envia un informe a la persona interessada,
de la qual en tinc còpia, en el sentit que durant els mesos d’estiu es
continuen atorgant llicències d’obra amb l’aplicació de la normativa
corresponent a aqeust període amb condicions de treball i horaris més
restrictius. Aquest informe l’ha redactat després de personar-se a l’obra i
comprobar els treballs i els sorolls.
Estat: Expedient tancat
Q14/SGLE/2011
Presentació: A peu de carrer
Iniciativa: Col.lectiu
Tema: Serveis (Obres)
Queixa: He rebut diverses
suggerències sobre el mal estat en que es troben els panots del carrer Rusiñol
en la cruïlla amb l’Avinguda Girona.
Resolució: Informat l’encarregat
de serveis es procedeix a l’arranjament .
Estat: Expedient tancat
Q15/SGLE/2011
Presentació: Correu electrònic
Iniciativa: vilatà
Tema: Policia Local
Queixa: Reclamació d’anul-lament
d’una multa considerant que el lloc on tenia aparcat el cotxe no hi havia cap
senyalització de la prohibició. Adjunta fotocòpia de la instància presentada i
de fotografies del lloc.
Resolució: Informada la policia
em comuniquen que l’expedient està en tràmit. També es comunica a la persona
afectada faci el recurs corresponent a l’oficina Xaloc encarregada del tràmit
de les multes. Després d’insistir el Sr. Alcalde fa un Decret informant que la
infracció administrativa de l’article de l’ordenança Municipal de Circulació és
per estacionar un vehicle de forma que obligui als altres usuaris de la via a
efectuar maniobres no reglamentàries o perilloses. També li envio l’Ordenança
de Circulació de l’Èscala que m’ha facilitat la Policia local i que regula els
aparcaments. No satisfet del tràmit, explicacions i ordenances la persona
afectada es dirigeix al Síndic de Catalunya el qual ens escriu una carta
demanant informació i documentació sobre el cas.
Estat: Expedient tancat
Q16/SGLE/2011
Presentació: Correu electrònic
Iniciativa: vilatana
Tema: Policia Local
Queixa: Presenten una reclamació
sobre els problemes de convivència en un edifici amb 27 copropietaris i 18
garaigs. Es queixa d’alguns veins que segons ella no estan acostumats a la bona
convivència produïnt desperfectes en cotxes.
Resolució: Informat el
Departament corresponent de la queixa m’informen que no han pogut constatar cap
“no actuació o manca d’auxili per part del cos de la Policia Local”. L’informe
també recull la comprensió i compartiment de les opinions de la persona
afectada però que la Policia no té competències ja que s’enmarquen dins
l’esfera privada, sigui de la mateixa comunitat de veïns o de danys entre
particulars i que han de ser denunciats per qui els ha sofert i en els
estaments corresponents.
Estat: Expedient tancat
Q17/SGLE/2011
Presentació: Presencial oficina
Iniciativa: vilatana
Tema: Serveis (Medi)
Queixa: Presenta una instància
reclamant la neteja d’un petit petit solar.
Resolució: Informat el
responsable del Departament corresponent i comprobat que el solar és propietat
de l’Ajuntament es tramita la sol.licitut a la brigada municipal que en pocs
dies efectua la corresponent neteja del solar.
Estat: Expedient tancat
Q18/SGLE/2011
Presentació: Presencial oficina
Iniciativa: vilatana
Tema: Serveis (Obres)
Queixa: Presenta una instància a
l’oficina del Síndic reclamant sobre una fuga d’aigua d’un veí que ocasiona
humitats a la seva paret i a la vorera.
Resolució: S’informa el Departament
corresponent
Estat: Expedient obert a l’espera
de la informació de que el cas està solucionat
Q19/SGLE/2011
Presentació: Correu electrònic
Iniciativa: vilatà
Tema: Recaptació
Queixa: Reclama que se li demana
des de l’Oficina de Recaptació Municipal un deute pendent, segons ell no
existent. Adjunta carta dirigida al Sr. Alcalde explicant amb detalls el cas.
Resolució: Com que la queixa
havia estat enviada també a l’OAC l’informo que estarem a l’espera de que el
tràmit faci el camí adequat i si passat el temps corresponent no ha rebut cap
resposta es cursarà la queixa. Sense haver-se esgotat el temps la persona
afectada m’envia un correu informant de
que ha rebut les disculpes corresponents a l’error d’improcedència de l’acord
pres en Junta referents a les seves relacions amb l’Hisenda local.
Estat: Expedient tancat
Q20/SGLE/2011
Presentació: Correu electrònic
Iniciativa: vilatana
Tema: Ensenyament
Queixa: Reclamació de la puja de
les quotes de la guardería Ballmanetes a les persones que ja havien contractat
el servei de guardería abans de la puja per un import de quotes més baixes.
Resolució: Informat el regidor
d’ensenyament em respon que en el Consell Escolar en parlaran. També m’informa
que ha parlat personalment amb la persona interessada amb l’explicació de tot
el procediment i que ho tindran en compte quan toqui fer la revisió
corresponent. Estem a l’espera d’aquesta revisió.
Expedient: Obert
Q21/SGLE/2011
Presentació: Presencial oficina
Iniciativa: vilatana
Tema: Serveis (Medi)
Queixa: Reclamació en el sentit
de que ha rebut de l’ajuntament un requeriment de netejar de runa la seva
parcel.la. Manifesta que aquella runa procedeix d’unes obres veïnes alienes a
la seva propietat i dipositades per una empresa d’excavacions.
Resolució: Informada l’empresa
causant de l’abocament accepten la responsabilitat i es comprometen en breu a
procedir a la retirada de la runa i deixar la parcel-la en el mateix estat en
que estava.
Expedient: Obert a l’espera de la
neteja.
Q22/SGLE/2011
Presentació: Presencial oficina
Iniciativa: vilatà
Tema: Urbanisme
Queixa: El mateix vilatà de
l’expedient Q2/SGLE/2010 es persona a l’oficina per tal d’informar-se dels
tràmits de la seva queixa i presentant una instancia en la qual demana les
fotografíes aèries de la zona de la seva vivenda per tal de comprobar l’estat
de la construcció durant l’any 2000. També es queixa de les branques dels
arbres dels veïns que invadeixen la seva propietat i el passatge d’accés. Se
l’informa de que la molèstia de les branques que invadeixen la seva propietat
és competència entre veïns i que ell mateix pot procedir a tallar-les. En
referència a les que invadeixen el passatge s’ha de revisar la situació i si
cal s’ha de fer un requeriment al propietari a que procedeixi a la poda
corresponent.
Resolució: Revisats els
expedients, referències catastrals i planells corresponents es comproba que en
la ref. catastral del immoble costen menys metres de superfície de la que
realment està construïda. En una propera visita se l’informarà d’aquesta
anomalia.
Estat: Tancat
ACTUACIONS D’OFICI
AO1/SGLE/2011
Presentació: Ofici
Iniciativa: Ofici
Tema: Serveis (Medi)
Queixa: S’informa al Departament
de Serveis de la situació d’uns contenidors del carrer Llevant dificultant la
visibilitat a l’hora de creuar l’esmentat carrer amb el conseqüent perill que
pot ocasionar. Els cotxes s’han de situar invadint part de la calçada per tal
de visionar els cotxes que procedeixen de la zona del Camí Ample.
Resolució: La brigada municipal
procedeix a situar els contenidors una mica més avall de tal manera que no
dificulten la visibilitat.
Estat: Expedient tancat
ACTUACIONS DIRIGIDES AL SINDIC DE CATALUNYA
SGC1/SGLE/2011
Presentació: Presencial oficina
Iniciativa: Col.lectiu
Tema: Serveis socials
Queixa: A través de Serveis
socials, informen de que tres persones no perceben des de fa un temps el
pagament de la Renda Mínima d’Inserció.
Resolució: Es demana informació
al Síndic de Catalunya. Ens responen dels tràmits que s’han de fer per tal de
fer la queixa. Es fan les peticions corresponents de cada un dels vilatans i
s’envien al Síndic de Catalunya.
Estat: Expedient tancat
SGC2/SGLE/2011
Presentació: Presencial oficina
Iniciativa: vilatà
Tema: Salut pública
Queixa: Un vilatà m’informa de la
situació en que es troba. Està en llista d’espera d’una intervenció quirúrgica
d’una hèrnia discal des de fa uns 2 anys. Al mateix temps, els medicaments que
ha de prendre per tal d’alleugerir els forts dolors li ocasionen greus
problemes de salut en diversos òrgans.
Resolució: Es demana informació
al Síndic de Catalunya dels tràmits a seguir per tal de que la intervenció
quirúrgica es pugui realizar el més aviat possible tractant-se d’un cas urgent.
La resposta suggereix fer una petició formal per part de la persona afectada
aportant la documentació necessària. Conjuntament amb la persona interessada
fem la sol.licitut corresponent.
Estat: Expedient tancat
ACTUACIONS NO OFICIALS DE LES QUALS S’HAN FET DILIGÈNCIES
I1/SGLE/2011
Presentació: Presencial oficina
Iniciativa: Col.lectiu
Tema: Subministrament
d’electricitat
Queixa; Uns vilatans informen de
la manca de subministrament elèctric regularment a la zona de la seva
urbanització.
Resolució: S’informa a l’empresa
de l’Escala encarregada del servei, a l’oficina de Roses i a l’Empresa
subministradora. La solució passa per fer una conexió provisional a través d’un
lampista particular i més tard procediran a la conexió definitiva d’acord amb
els planells corresponents de la instalació elèctrica de la urbanització.
Estat: Expedient tancat
I2/SGLE/2011
Presentació: Presencial oficina
Iniciativa: vilatà
Tema: Telefònica
Queixa: El mateix vilatà de la
queixa de l’any passat ANP1/SGLE/2010 es presenta a l’oficina informant de la
situació del cas del cable telefònic que travessa pel seu balcó. També informa
que ha estat denunciat pels veïns al trobar el cable tallat.
Resolució: Informada la companyia
telefònica em responen que procediran a revisar la situació i que el cas de la
denúncia és de competència veïnal.
Estat: Expedient tancat
I3/SGLE/2011
Procedència: Presencial oficina i
correu electrònic
Iniciativa: Col.lectiu
Tema: Sanitat
Queixa: Unes vilatanes informen
que han estat canviades de metge després de la reestructuració del Centre d’Atenció
Primària.
Resolució: Anteriorment a les
queixes, assabentat de la modificació de l’atenció mèdica, em vaig informar a
través de la regidora de Serveis Socials de quina era la possible actuació del
Síndic davant d’alguna queixa o suggerència. Les normes especifiquen que el Cap
depèn de l’Hospital de Figueres i aquest de la Generalitat. Per tant, qualsevol
queixa, suggerència s’ha de dirigir al Síndic de Catalunya.
Es tracta d’un suggeriment de la
possibilitat de tornar a figurar a la llista del mateix metge degut a que les
seves patologies necessiten un seguiment de l’historial mèdic. Informo al
Director del Cap el qual accedeix a la nostra petició.
Estat: Expedient tancat
ALTRES ACTUACIONS SOBRE CONSULTES, PROPOSTES, INFORMACIONS…
A més d’aquestes actuacions
dirigides directament al Síndic m’he trobat, com en el tercer trimestre de
l’any 2010, amb altres que no pertocaven per ser de qüestió entre veïns,
pendents de resolució judicial, que estaven presentades a l’Oficina d’Atenció
al Ciutadà per tant havien de seguir el tràmit corresponent o simplement
demanaven informació. Les presentades a l’OAC, no han retornat, demostrant que
s’han solucionat seguint el tràmit correcte. La gran majoria d’aquestes persones tenien la necessitat d’explicar-me
el seu cas. Tothom que ha volgut ha estat atès, escoltat, i si ha estat al meu
abast, informat i aconsellat.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada